تبلیغات
شكیب وب - تاریخچه گوگل
 
شكیب وب
زمان در گذر است دریاب .......
درباره وبلاگ


در این سایت سعی شده است اطلاعاتی مفید در باره وبلاگ نویسی رو که دانستن آنها به شما کمک خواهد کرد که یک وبلاگ مناسب را ایجاد کنید را به همراه معر فی سایت های مفید در این رابطه برای شما بازدید کننده های محترم ارائه شده است . امید است که مورد رضایت شما قرار گیرد. اللهم عجل لولیک الفرج

مدیر وبلاگ : شکیب وب
نویسندگان
سه شنبه 10 آذر 1388 :: نویسنده : شکیب وب

Google History

تاریخچه گوگل


گوگل کار خود را به عنوان یک پروژه تحقیقات در اوایل سال 1996 به وسیله "لاری پیج" و "سرجی برین" که دو دانشجو PHD از دانشگاه "استنفورد" بودند شروع کرد. آنها می خواستند فرضیه خود را در مورد اینکه "اگر موتورهای جستجو پایه و اساسشان بر روی تحلیل رابطه بین وب سایت ها باشد نتیجه بهتری نسبت به روش های رایج و کلی آن زمان داشت" را گسترش دهند. این روش را در اول نامیدند "BackRub " به خاطر اینکه سیستم لینکهای قبلی و داد شده را چک می کرد و اهمیت یک سایت را تخمین می زد. (در آن زمان یک موتور جستجو کوچکی به نام "RankDex"ُ با همین استراتژی کار می کرد.)
آنان متقاعد شدند که صفحاتی که لینکهای بیشتری به آنها از طرف صفحات معتبر دیگرداده شده دارای اهمیت و ارتباط بیشتری میباشند."پیچ" و "برین" تصمیم گرفتند ایده و فرضیه و یافته خود را بعنوان قسمتی از تحصیلات دانشگاهی برای موتور جستجوی خودشان انجام دهند.
دامین" www.google.com "را در پانزدهم سبتامبر سال 1997 ثبت کردند. سپس رسما کمپانی گوگل را در هفتم سال 1998 در گاراژ یکی از دوستانشان در "Melno Park " در کالیفرنیا ایجاد کردند. سپس در فبریه سال 1999 کمپانی منتقل شد به دفتری در "165 University Avenue" در "پالوآلتو" به خانه شماری از "Silicon Valley Technology" و ادامه کار داد.گوگل در سال 1999 شکست بسیار بزرگی خورد، زمانی "altavista" مشهورترین موتور جستجو نزد کاربران مطلع بود.پس از این شکست گوگل دوباره به صورت دریچه ای جدید بازگشت و آن کاربران را منحرف کرد.سپس مکان گوگل به سرعت هر چه تمام تر در "University Avenue"گسترش یافت. بعد گوگل در ساختمان های بسیار زیادی در کنار هم در " Amphitheater Parkway" سال 2003 مستقر شد.
موتور جستجو گوگل به خاطر سادگی و تمیزی طراحی(تقلید شده از "altavista" اولیه) و نتایج جستجو مرتبط آن در میان کاربران اینترنت جای بخصوصی برای خود باز کرد.در سال 2000 گوگل شروع کرده بود به فروش تبلیغات به وسیله فروش کلمات کلیدی که مرتبط و آشنا تر برای کاربران بود.تبلیغات بر اساس متون بودند تا صفحات دارای طراحی ساده و سبک و به اصطلاح "Fast-loading" باشند. مفهوم و ایده فروش کلمات کلیدی (Keywords) برای تبلیغات به وسیله "Overtrue" برای اولین بار بنیان گذاشته شده بود.
در فبریه سال 2003 ، "پیرا لبز" را که الان صاحب "Blogger" و مبتکر و هدایت کننده وب سایت فضا دهنده گوگل برای وبلاگ می باشد را بدست آورد . این دستاورد به نظر می آمد که هم طراز با ماموریتها و موقعیتهای کلی گوگل نباشد. هرچند که این حرکت توانایی کمپانی را برای بدست آوردن اطلاعات از این سو و آنسو از پستهای بلاگها تامین می کرد تاسرعت و روابط بین موضوعهایی که شامل "اخبار گوگل" می شود رابهتر کند.
در اوج موفقیت گوگل در اوایل سال 2004 ، او دارای بیشترین درخواست جستجو نسبت به "Yahoo! " و "AOL" و "CNN " که حدود 80 درصد می باشد را داشت. بخشی از مردم گوگل را در فبریه سال 2004 زمانی یاهو! تکنولوژی جستجو گوگل را به کنار گذاشت کنار گذاشتند تا نتایج مستلی بدست آورند. به خاطر افزایش جمعیت مدارک و استفاده کنندگان گوگل واژه "Google " در آمریکای شمالی به عنوان فعل و اسم دخیل به معنی "انجام دادن جستجو (مخصوصا در موتور گوگل)" وارد زبان آنان (فکر کنم انگلیسی) شد.
حدس زده می شود که واکنش و پاسخ گوگل به جستجوها یاهو! شخصی می شود. از اطلاعات شخصی مانند "Orkut , Gmail , Froogle " برای دادن نتایج بر اساس چیزهای شخصی استفاده می شود. در حقیقت، یک قسمت برای جستجوهای شخصی گوگل "beta" و "Google Labs" قرار دادند که به صورت آزمایشی در حال فعالیت می باشند.

لینکهای مرتبط:
سایت گوگل: http://www.google.com
طراحیهای کارتونی: http://www.google.com/holidaylogos.html
زبانهای ساختگی: http://www.google.com/intl/xx-klingon و http://www.google.com/intl/xx-hacker
احمقانه ترین جکها: http://www.google.com/googlegulp
جستجوهای شخصی گوگل: http://labs.google.com/personalized
Google Labs: http://labs.google.com

برگرفته شده از وبلاگ ایران زمین

 

 

ریشه یابی لغت گوگل


واژه "google" نزدیک به واژه "Googol" که به وسیله "میلتون سیروتا" که برادر زاده ریاضیدان بزرگ آمریکایی "ادوارد کانسر(1993)" بود ابدا شد تا عددی را نشان دهد که یک به دنبال آن 100 تا صفر باشد.استفاده گوگل از این لفظ ماموریت گوگل را برای سازماندهی کردن انبوهی از اطلاعات حاضر در وب بازتاب کرد.علاوه بر نمایش آن، ساختمان اصلی و دفتری گوگل"Googleplex" نامیده شد. گوگلپلکس از 1 هست تا "googol"تا 0 (100تا صفر) و ساختمان اصلی دفتری آن متشکل است از تعداد و انبوهی از ساختمانهایی پیچیده.( "cf-multiplex" , "Cineplex" و غیره)

Search in Google

نحوه جستجوى اساسى در گوگل

براى وارد كردن یك پرس و جو در گوگل، فقط كافیست تا كلمات تشریحى خود را ورودى گوگل وارد كرده و بعد كلید 'enter' را بزنید. ( یا برروى دكمه Search -- جستجو كلیك كنید) گوگل از پیچیده ترین تكنیكهاى هماهنگى-متون براى پیدا كردن صفحاتى كه مربوط به جستوى سما هستند استفاده می كند. براى نمونه، وقتى گوگل صفحه اى را تجزیه و تحلیل می كند، گوگل به به صفحاتى كه به آن صفحه نیز لینك هستند نگاه می كند تا ببیند كه شاید آن صفحات هم درخور با جستوى شما باشند. گوگل همچنین صفحاتى كه را كه موضوعى ارتباطى با موضوع جستجوى شما دارند را براى شما ترجیح می دهد.

خودكار "و" پرس و جوها گوگل فقط صفحاتى را بر می گردند كه این صفحات شامل تمامموضوعات جستجوى شما می باشد. در آنجا لازم نیست كه از "and" بین موضوعات خود استفاده كنید. براى محدود كردن نتایج، بهتر است تا موضوعات خود را دقیقتر و بیشتر بنویسید. Stop Words گوگل كلمات و كاراكترهاى متعارف را نادیده میگیرد. گوگل همچنین كلماتى مانند "http" and ".com," را به طور خودكار در نظر نمیگیرد.، چون این كلمات كلمات متعارفى هستند كه به ندرت نتایج را محدود میكنند و فقط باعث كندى سرعت میشوند. از "+" براى قطع كلمات در جستجوى خود استفاده كنید. مطمین شوید كه فاصله اى (space) را قبل از "+" بگذارید. [شما همچنین میتوانید علامت "+" را در غبارات جستجوى خود استفاده كنید.] موضوعات جستجوى خود را در زمینه ببینید هر نتیجه جستجوى گوگل محتوى یك یا چند صفحه وب منتخب است، كه نشاندهنده آنست كه چطور موضوعات شما در زمینه استفاده شده اند. بند آوردن براى فراهم سازى نتایج دقیق، گوگل از بند آوردن یا "wildcard" براى حمایت از جستجوهاى خود استفاده نمی كند. براى مثال اگر شما "googl" را جستجو كنید نتایج ارایه شونده شامل "googler" یا "googlin" نمیشوند. تلفظ یا بزرگ نویسى اهمیت دارد؟ جستجوهاى گوگل حساس به حالت نوشتن (case sensitive)آنها نیست. تمامى كلمات بعد از ورود به حروف كوچك تبدیل می شوند. براى مثال اگر وارد كنید "GOOGLE" یا "GoOgLe" به عنوان "google" شناخته میشود. جستجو در حالت استاندارد (default) گوگل حساس به نوع تلفظ یا علامتهاى تفكیكى نیست. اگر مثلا شما [Muenchen] و [München] را جستجو كنید، به شما یك نتیجه ارایه میشود. اگر شما میخواهید بین دو كالت و كلمه تبعیض قایل شوید، از علامت + در قبل موضوع استفاده كنید مانند [+Muenchen] در مقابل با [+München]. برگرفته از سایت iritn

 

 

 

Google Scholar

Google Scholar این توانایی را به شما می دهد که search کامل آکادمیک و علمی در سرتاسر دنیای وب انجام دهید.وقتی که کلمه ای را search می کنید، نتایج آن بر اساس پاسخ به سؤال شما اولویت بندی می کند که این اولویت بندی نیز براساس ناشر، مؤلف و full text می باشد.همچنین به طور اتوماتیک به شما نشان می دهد که هر مقاله در چند مقاله دیگر به عنوان مرجع استفاده شده است(cite)، حتی اگر آن مقالات online نباشند، در صورتیکه این امکان فقط در نشریه های offline و کتابها قابل دسترسی است.


1- چگونه می توان مقاله تألیفی خود را یافت؟ فقط کافی است نام خود را در search box تایپ کنید.اگر چندین مقاله را تألیف کرده اید و می خواهید نتایج جستجوی خود را محدود کنید، پیشوند “author” را نیز تایپ کنید.اگر به دنبال مقاله ای از خود در موضوع خاصی هستید keyword خاصی را نیز اضافه کنید.مثلا" author:mccarthy artificial intelligence.

2- چگونه باید مقاله خاصی را جستجو کرد؟ ابتدا نام خانوادگی اولین مؤلف مقاله را تایپ کنید و سپس چندکلمه از عنوان مقاله را نیز به صورت یک phrase در (“”) تایپ کنید. مثلا" author:witten "string theory dynamics".

3- چرا بعضی از مقالات علامت گذاری هستند(کنار عنوان آنها درسمت چپ، نوشته شده citation) و نمی توان روی آنها کلیک کرد؟ این مقالات ، مقالاتی هستند که در دیگر مقالات به عنوان مرجع استفاده شده اند ولی عملا" online نیستند.تعداد زیادی از منابع علمی هنوز online نیستند.مثلا" [CITATION] The urban atmosphere as a non-point source for the transport of MTBE and other volatile organic…

4- آیا google scholar شامل کتاب هم می شود؟ در حقیقت بله.زمانیکه مراجع یک کتاب در دسترس جستجوگر باشند، شما کتاب دریافت خواهید کرد.همچنین شما می توانید با استفاده از Library Search نزدیکترین کتابخانه به خود را که دارای این کتاب باشد، را پیدا کنید.یا از web search جهت یافتن منابعی که این کتاب را می فروشند، استفاده کنید.

5- چرا یک مؤلف باید خواستار قرارگیری مقالاتش در google scholar باشد؟ چون که تألیفات یک مؤلف ارزش بالقوه ای برای کسانی که از آنها بی خبر هستند، دارند.بنابر این با قراردادن آنا در google scholar دیگران آنها را می بینند و از آنها استفاده می کنند و بر اساس آنها کارهای دیگری انجام می دهند.

6- چگونه می توان تألیفات خود را در google scholar قرار داد؟ Google scholar به طور شبانه روزی در حال اضافه کردن منابع خود است.اگر مقاله شما online است ولی آن را نیافتید از ناشر و یا مجمع علمی خود بخواهید تا با google scholar تماس بگیرند تا مقاله شما نیز در google scholar، index شود.

7- اگر توضیحات در مورد مقاله ای اشتباه باشد، چه باید کرد؟ لطفا" جزئیات را با google scholar در میان بگذارید تا اشکالات را اصلاح کنند.

8- یک ناشر چگونه می تواند آثار خود را در google scholar قرار دهد؟ اگر آثار شما online باشند، جستجوگر به راحتی آنها را پیدا خواهد کرد.لازم است شما حداقل abstractها(خلاصه مقالات) را به کسانی که مشترک شما نیستند ولی از طریق google وارد می شوند، نشان دهید.برای بحث در مورد جزئیات از طریق e-mail با google scholar تماس بگیرید.E-mail:scholar-publisher@google.com

9- بعضی ها عقیده دارند که با لینک دادن به یک web page دیگر، قانون copyright رعایت نمی شود؟ سیاست google scholar بر این است که به سؤالهای در مورد Digital Millenium Copyright Act.پاسخ دهد.برای اطلاعات بیشتر به www.google.com/dmca.html مراجعه کنید.

 

 

Accessing and Citing:(سؤالهایی در مورد مراجع و دسترسی به مقالات)

1- چه نسخه هایی از یک مقاله قابل دسترسی است؟ بستگی به منبع مقاله دارد.می توانید full text مقالات را از طریق Open access journals(مجلات رایگان) دریافت کنید.برای مقالاتی که در این مجلات نیستند شما و یا مؤسسه شما باید با آن مجلات مشترک شوید.بدون توجه به منبع، شما باید بتوانید برای تمام مقالات، abstract را مشاهده کنید

2- برای مثال دانشگاه ما با Journal of Prosimian Dialectical Reasoning مشترک شده است.چگونه می توان full text مقالات آنها را خواند؟ لطفا" با کتابخانه دانشگاه خود کنترل کنید، ممکن است نیاز باشد که شما از طریق library proxy و یا campus computer ، search را انجام دهید.

3- چرا وقتی روی PDF کلیک می شود، خلاصه مقاله را به فرم HTML دریافت می شود؟ شاید نیاز باشد که شما مشترک شوید و یا از یک مکان خاص مثل کتابخانه دانشگاهتان search را انجام دهید.معمولا" اطلاعات و یا لینک مربوط به خرید مقاله را در خلاصه مقاله می بینید.

4- هیج راهی وجود دارد که بدون مشترک شدن، به full text ها دسترسی پیدا کرد؟ باید به کتابخانه ها مراجعه کرد. اگر به صورت online و بدون اشتراک می خواهید به full text ها دست یابید، شاید بتوانید نسخه های پیش از چاپ مقاله را ببینید. اما بدانید که نسخه های قبل از چاپ دوباره ویرایش شده و تغییرات زیادی می کنند.

5- چگونه باید مقالاتی را که در google scholar پیدا می کنید، ارجاع دهید؟ همانطور که دیگر مقالات را ارجاع می دهید.باید نام مؤلفین، عنوان، مجله، شماره چاپ و ...را لیست کنید.البته مجلات مختلف روشهای مختلفی برای ارجاع دارند.

6- چرا URL که از google scholar گرفته اید را ارجاع ندهید؟ ممکن است URL ها هنگام انتشار مقاله قابل مشاهده نباشند و در نتیجه ارجاع شما بی مورد خواهد بود. 7- اگر بخواهید یک لینک را در مقاله خود قرار دهید، کدام URL را انتخاب می کنید؟ باید URL ای را انتخاب کنید که برای مدت طولانی اعتبار داشته باشد.برای مثال یک لینک از Digital Object Identifier درdx.doi.org . DOIs نامهای دائمی برای مقالات هستند. حالا اصلا" آدرس این سایت را می دانید؟؟ !!!!!! بله.Scholar.google.com

 

 

 

Google Browser

مرورگر گوگل

تولید مرورگر، كمك بزرگی در گسترش گوگل به چیزی فراتر از یك سایت جستجو خواهد بود، امكانات قابل عرضه آن را به یكدیگر مرتبط كرده و شركت مایكروسافت را سر جای خود خواهد نشاند. بسیاری از مردم می گویند كه نبرد مرورگرها درست به راهی می رود كه رقابت دستگاه های ویدئویی بتا در برابر VHS طی كرده بود. اما اما حركت های اخیر به وسیله گوگل، شایعاتی را دامن زده كه این غول جستجومی تواند وارد تجارت مرورگرهای اینترنتی شده و آغاز كننده رقابتی دوباره در بازاری باشد كه از زمان كنار زدن شركت نت اسكیپ در دهه 90، به خواب رفته و غیر فعال باقی مانده است. شواهد را ببینید. در ماه های اخیر، گوگل متخصصان فنی با تجربه ساخت مرورگر را از شركت هایی مانند مایكروسافت، سان و BEM استخدام و علاوه بر آن در ماه آوریل، نام دامنه را رزرو نموده است. اگرچه كه دست اندركاران این شركت می گویند كه هیچ مرورگری را در برنامه حتمی خود ندارند، اما تحلیلگران اعتقاد دارند كه گوگل به صورت جدی این موضوع را در دست بررسی دارد. درحالی كه سرمایه گذاران مشتاق از زمان عرضه عمومی سهام در ماه آگوست، ارزش سهام گوگل را 55 درصد بالا كشیده اند، بسیاری از تحلیلگران براین باورند كه برای تحكیم برنامه ها و طرح های دراز مدت، گوگل باید وارد بازار مرورگرها شود. انجام چنین كاری كمك خواهد كرد تا مایكروسافت بر سرجای خود نشسته، گوگل از ابزار جستجوی صرف فراتر رود و با گسترش نقش خود به عنوان نقطه ورود به اینترنت، امكان یابد كه تبلیغات بیشتری به فروش برساند. مارك ماهانی، تحلیلگر شركت "تحقیقات فن آوری آمریكا" می گوید: «ساخت مرورگر می تواند یك ضرورت باشد. » دلایل این مسئله در ادامه ارائه می شود؛ در هر حال هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد بهتر است.

امكان توسعه بدون سر درگمی گوگل به خاطر بارگذاری سریع ومنظم صفحه وب خود كه تنها از 37 كلمه تشكیل شده است، علاقمندان زیادی را به خود جلب كرده است. اما با حركت به سوی خدماتی فراتر از جستجو، مانند پست الكترنیكی، گروه های آن لاین و مدیریت تصاویر، با شرایطی دشوار مواجه می شود؛ اینكه چگونه خدمات خود را بدون به هم ریختن صفحات جستجو، توسعه دهد. ایجاد یك مرورگر راه حلی منطقی است. ورای دكمه های استانداردی چون "back" و "reload"، معمولا مرورگرها نوار ابزاری برای دسترسی سریع به همه چیز- از سایت های مورد علاقه گرفته تا نرم افزارهایی كه اغلب از آنها استفاده می شود- را نشان می دهند. یك مرورگر منطبق با سلیقه وحال و هوای گوگل می تواند گستره خدمات قابل ارائه توسط آن را به خوبی به رخ كشیده و بدون مجبور كردن این شركت عظیم جستجو در متراكم نمودن صفحه سایت خود با لوگوها و متن های زائد، می تواند همه این سرویس ها را در كنار هم قرار دهد. فراتر از عملكردی مانند ایجاد یك بازار یكجا برای فروش محصولات مورد نظر گوگل، این مرورگر خواهد توانست هنگامی كه از كسی ایمیل دریافت می كنید، شما را آگاه نماید.

ساكن شدن در كامپیوترهای شخصی اگر شركت گوگل قصد دستیابی به آن چیزی را دارد كه بسیاری فكر می كنند گامی مهم به سوی آینده در زمینه جستجو است، این زمینه همان چیزی است كه گوگل به آن نیاز دارد: سازماندهی داده ها بر روی دیسك سخت كامپیوتر كاربران، از عكس گرفته تا فایل های واژه پرداز و پست الكترونیكی. یك مرورگر می تواند محدوده ای برای جستجو در این قلمروی جدید فراهم كند كه بالقوه باعث تولید میلیون ها نتیجه اضافی جستجو در گوگل می شود. خود این امر می تواند منجر به افزایش فروش آگهی های محتوایی گردد. حقیقت دارد كه گوگل از قبل حضور خود را با یك نوارابزار بر روی صفحه مرورگر اعلام كرده است. این نرم افزار به مرورگر موجود اضافه شده و دسترسی سریع به جستجوگر گوگل و سرویس های دیگر را امكان پذیر می كند. گوگل می گوید این نوار ابزار میلیون ها بار، بارگذاری شده است. اما بیشتر وبگردها از اینكه چنین نوارابزاری وجود دارد، آگاه نیستند و یك مرورگر نشان دار گوگل می تواند این اشكال را از بین ببرد. در نظر بگیرید كه ظرف دو هفته گذشته كاربران 5/2 میلیون نسخه از یك مرورگر اوپن سورس را بارگذاری كرده اند. این مرورگر كه به وسیله یك شركت نه چندان معروف به نام "بنیاد موزیلا" تولید شده است، این واقعیت را نشان می دهد كه چه قدر تقاضا برای یك مرورگر جایگزین برای مرورگر مایكروسافت وجود دارد. اگر گوگل بخواهد از علامت تجاری خود برای چنین كاری استفاده كند، توان موفقیت آن را تصور كنید

مقابله با مایكروسافت مایكروسافت حدود 94 درصد از بازار مرورگرها را در دست دارد و به آرامی به سوی جستجوگرها در حال حركت است. مطمئنا این غول نرم افزاری به حد كافی از مزیت حجم ترافیكی كه به وسیله دگمه های تعبیه شده در مرورگر "اینترنت اكسپلورر" به سایت های مایكروسافت هدایت می شوند، سودی نبرده است. حتی امكاناتی كه به كاربر اجازه می دهند درخواست جستجوی خود را در كادر آدرس تایپ كرده و سپس مستقیما به صفحه نتیجه جستجوی MSN هدایت شوند نیز در بازاریابی مایكروسافت مفید واقع نشده اند. اما برخی از تحلیلگران می گویند اگر روزی مایكروسافت سرویس های مرور و جستجو را با یكدیگر ادغام كند، گوگل به مشكل خواهد خورد. علاوه برآن بسیاری از كارهای اساسی مورد نیاز برای ایجاد یك مرورگر از قبل انجام شده است؛ بنابراین گوگل خیلی آسان می تواند از فن آوری اوپن سورس موزیلا بهره برداری كرده و منابع خود را در تغییر این مرورگر برای نشان دادن و ارائه خدمات خود به كار گیرد. موهانی می گوید: «اگر ظرغف سه سال آینده گوگل یك مرورگر نداشته باشد، شكاف عظیمی در كار این شركت وجود خواهد داشت واین بسیار غیر عاقلانه است. »
برگرفته از سایت iritn

دانلود:
http://www.gbrowser.com


Google Desktop

محصول جدید گوگل ،نرم افزاری است مشابه برنامه Indexing Service مایكروسافت متنها با استفاده از تكنولوژی گوگل همچنین این برنامه ابتكارهای جالبی را نیز دارد از جمله جستجو در CACHE مروگر وب IE ، متن ایمیلها و همچنین جستجو در پرونده ها نیز در مرورگر وب و بصورت WEB BASE انجام میگیرد. بعد از دانلود و نصب ، برنامه پویشگر آن شروع به جستجو در هارد دیسك و ایندكس فایلهای موجود میكند. مزیت این برنامه تاثیر بسیار كم در سرعت سیستم و همچنین عدم اشغال منابع سیستم است. ایندكس محتوای هارددیسك شما ممكن است ساعتها طول بكشد و شما میتوانید تعداد فایلهای ایندكس شده را در صفحه اول جستجو ببینید. فایلهای ایندكس و دیتابیس گوگل دسك تاپ در شاخه ای مشابه زیر ذخیره میشود C:\Documents and Settings\YourUserName\Local Settings\Application Data\Google\Google Desktop Search و البته این آدرس با توجه به نام كاربری شما و پارتیشن نصب ویندوز میتواند متفاوت باشد.
جستجو در این برنامه در فرم اختصاصی انجام نمیشود و در واقع برنامه جستجو در پورت پیش فرض 4664 كامیپوتر شما (LOCAL HOST ) فعال است كه از طریق مروگر وب میتواند به آن دسترسی پیدا كنید. برنامه گوگل دسك تاپ تقریبا اكثر فرمتهای مجموعه نرم افزاری OFFICE را میشناسد و تجربه كار من با این برنامه نشان از همخوانی و عدم مشكل با یونی كد و متنهای فارسی است. البته به نظر میرسد كه این برنامه امكان ایندكس فایلهای PDF را ندارد. موضوغ قابل توجه دیگر CACHE پرونده ها در این برنامه هست كه از طرفی میتواند مفید واقع گردد ( بخصوص هنگامیكه یك فایل متنی به اشتباه حذف شده ) و از طرفی نیز میتواند خطرناك باشد چرا كه محتوای ایمیلها و فایلها حتی بعد از حذف نیز مدتی در دیتابیس برنامه باقی میماند و در نتایج جستجو امكان دسترسی به متن آنها فراهم خواهد بود. برگرفته از www.itiran.net

دانلود:
http://desktop.google.com


Google Searcher

نرم افزار جستجو با استفاده از گوگل


Google toolbar

این نرم افزار برای شما در اینترنت اکسپلورر یک نوار ابزار مخصوص گوگل می سازد

answers.google

answers.google.com
یك انجمن آزاد كه در آن گوگل با دریافت مبلغی پاسخ سوالات شما را میدهد.


catalogs.google

catalogs.google.com
جستجو و نمایش كاتالوگ های اینترنتی كه از طریق ایمیل رد و بدل میشوند.


directory.google

directory.google.com
در این قسمت گوگل وب را بر اساس موضوعات مختلف دسته بندی كرده است كه این كار شما را برای
پیدا كردن مطلب مورد نظرتان بسیار كمك میكند!


froogle.google

froogle.google.com

پیدا كردن كالا هایی كه برای فروش یا حراج گذاشته شده است از طریق اینترنت


groups.google

groups.google.com
فرستادن و خواندن مطالب در انجمن های كاربردی گوگل.


images.google

images.google.com
یكی از پر استفاده ترین موتور های جستجوگر تصویر در اینترنت با 425 میلیون تصویر.


labs.google

labs.google.com
پروژه های انجام شده توسط گوگل كه عبارت است از : Google Viewer - Google WebQuotes - Google Glossary
- Google Sets - Voice Search - Keyboard Shortcuts.


news.google

news.google.com
نمایش و جستجو دریك منبع خبری با تعداد 4500 پست كه هروز برتعداد آنها افزوده میشود و به روز رسانی می گردد.


services.google

services.google.com/tc/Welcome.html
با استفاده از این قسمت شما می توانید گوگل را در زبان دلخواه خود ببینید و همچنین جستجو را به زبان دلخواه خود انجام دهید.


toolbar.google

toolbar.google.com
با قرار دادن گوگل در نوار ابزار نمایش گر اینترنت قدرت گوگل همیشه در اختیار و دسترس شماست.








نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 26 شهریور 1396 06:25 ق.ظ
you are actually a just right webmaster. The website loading
speed is incredible. It kind of feels that you're doing
any unique trick. In addition, The contents are masterwork.
you have performed a wonderful task on this topic!
پنجشنبه 9 شهریور 1396 05:00 ب.ظ
You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something which I think I
would never understand. It seems too complicated and very broad for me.
I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ارتباط با مدیر وبلاگ

با کلیک روی بالن فوق شما میتونید بطور مستقیم با مدیر وبلاگ چت کنید اگر آنلاین بوده باشد